#meersjansmetfrans – online cursus – stage
STAGE HORECA #meersjansmetfrans
Schrijf je in
Welkom bij onze contactcursus Frans voor de hotel-, restaurant- en toerismesector!!
Wil je carrière maken in de sector horeca en toerisme?
Wil je je Frans voor deze sector verbeteren?
Schrijf je in voor onze dagcursus Frans voor de horeca, het toerisme en de catering. Dit zal een unieke ervaring zijn waar je jouw kennis en vaardigheden van het Frans kunt verbeteren met andere collega’s uit de sector
Alle klantgerichte diensten in de horecasector komen aan bod, zoals reserveringen, receptie en service.
Een expert uit de sector (m/f) zal u vertellen waarom Frans een absolute troef is in deze sector.
Tot snel in Gent en in Antwerpen !
Daniel Leroy
PRAKTISCHE INFO
De stage heeft plaats:
- op maandag 20 juni in Gent
Alliance Française Oost-Vlaanderen,
Krijgslaan 20-22 – 9000 GAND
Minimum: 5 deelnemers
Maximum: 15 deelnemersInschrijving ten laatste tot: 18 juni
- op zaterdag 25 juni in Antwerpen
Isabellalei 131 – 2000 Antwerpen
Minimum: 5 deelnemers
Maximum: 20 deelnemersInschrijving ten laatste tot: 22 juni
Stap 1: het inschrijvingsformulier invullen
Stap 2: betalen
Via een overschrijving naar Alliance Française Oost-Vlaanderen: BE76 0682 4310 8295
Vermeld zeker duidelijk uw naam + Meersjans stage Gent/Antwerpen
Stap 3 : bevestiging van inschrijving
Je zal een mail krijgen om te bevestigen dat jouw inschrijving in orde is.
TARIEVEN
- €70
inbegrepen:
– Lunch en koffie/thee
– Syllabus - + €10 voor een factuur
EXTRA’S
- Een niveautest voordat je met de stage begint: €15
- Een e-learningmodule volgen om je stage aan te vullen?
- Je opleiding afronden door je in te schrijven voor het Diplôme de Français Professionnel (Affaires / Hôtellerie / Tourisme /Restauration) – officieel diploma afgegeven door de CCIP van Paris-Ile de France: €165
DAGPROGRAMMA
OP RESTAURANT
- Klanten begroeten/informatie vergaren over de bedoeling en wensen
- Vestiaire service
- Een tafel voorstellen en/of een gereserveerde
- Het aperitief bestellen (non-) alcoholische dranken, hapjes
- De soep en het voorgerecht (koud en warm) + de groenten/fruit/fijne kruiden
- De menu: vis & schaaldieren/vlees & gevogelte/wild/bijgerechten
- De kazen en wijnen
- De desserten (ijs, sorbet, gebak)
- De koffie, thee (infusies en kruidenthee) + mineraalwater
- ‘Heeft het gesmaakt?’ en de rekening
- Groepslunch en uitwisseling over basissmaken + texturen in de mond
- Praten over smaken uit de kindertijd + de vijf zintuigen + geuren & smaken (streekproducten)
- Spelen met filmposters, verpakkingen en andere authentieke documenten (mondeling)
- De getuigenis van een PRO + mogelijkheid om vragen te stellen
LUNCH, PAUZE EN GETUIGENIS
OP HOTEL
- Een kamer reserveren (type kamer, datum, aantal overnachtingen)
- Het comfort van de kamers (zicht op) + de badkamer
- Problemen + klachten (hoe handelen en reageren)
- Hotelfaciliteiten (sport, sauna, zwembad, winkeltjes, andere voorzieningen)
- Je informeren over de bezienswaardigheden van een stad (Gent of Antwerpen) of een regio
- Je klanten informeren over culturele activiteiten of festiviteiten
- Praten over het weer in verband met specifieke sportactiviteiten of excursies
- De weg en het openbaar vervoer moet uitleggen
- Informatie geven over het toeristische leven
Toerisme
HET WOORD IS AAN JULLIE!
- Vragen over de dag
- Discussie